Vragen over de Viessmann cheque

Wat is de rol van mijn Viessmann-installateur?
Hij staat in voor de correcte installatie van het Viessmann-product. De factuur van de vakman betaalt u volledig aan hem. De aanvraag tot verzilvering van de Viessmann-cheque kunt u vervolgens doen via www.viessmann-cheques.be.

Hoe lang duurt het voor ik mijn geld op mijn bankrekening heb?
Na controle en goedkeuring van uw aanvraag, tot ten laatste het einde van de maand die volgt op het correct ontvangen van de cheque en het getekend aanvraagformulier. De storting wordt pas uitgevoerd als de betaling aan uw vakman voldaan is.

Waar vind ik het serienummer van mijn Viessmann-product (gascondensatieketel of oliecondensatieketel, warmtepomp of zonneboiler)?
Het serienummer bestaat uit 16 cijfers en vindt u bovenaan en onderaan het toestel. Ook op de verpakking of op de kaart voor de garantieverlenging wordt het vermeld. Deze kaart zit in de verpakking van het toestel.

Dien ik de serienummers van zonnepanelen of warmwaterboilers in te geven?
Nee dat is niet noodzakelijk, enkel indien het de aankoop van een zonneboilerpakket betreft.

Naar waar dien ik de documenten te versturen ?
Declareer na de installatie uw aankoop via www.viessmann-cheques.be. Stuur vervolgens uw volledig dossier (cheque + installatiefactuur + terugbetalingsaanvraag) naar het onderstaande postadres:
Viessmann Belgium
Actie 2018
Postbus 91
1081 Koekelberg
Opgelet! Postbussen aanvaarden geen aangetekende zendingen! Gelieve uw dossier niet via aangetekende zending te versturen, maar via de reguliere post.
De uiterste datum voor het versturen van de documenten (postdatum van de inzending) staat vermeld op uw cheque.

Wat gebeurt er als de documenten niet aankomen?
De verantwoordelijkheid van de zending ligt bij u. Als de documenten verloren gaan, neem dan contact met ons op. U kan geen tweemaal een cheque verzilveren die betrekking heeft op dezelfde installatie.

Wat gebeurt er als er geen aanvraagformulier bij mijn cheque is gevoegd?
Viessmann kan de betaling dan niet uitvoeren.

Wat gebeurt er als de EAN-code op het aanvraagformulier niet leesbaar is?
Viessmann kan de betaling dan niet uitvoeren, contacteer ons op 0800/ 999 40 voor een nieuw aanvraagformulier.

Ik heb geen internet toegang. Hoe verzilver ik mijn cheque?
Bel ons op het nummer 0800/ 999 40 en we sturen u een aanvraagformulier dat u dient in te vullen en ons terug te sturen.

Ik heb geen printer. Hoe verzilver ik mijn cheque?
Bel ons op het nummer 0800/ 999 40 en we sturen u een aanvraagformulier dat u dient in te vullen en ons terug te sturen.

Is de cheque ook geldig bij aankoop van Viessmann materiaal in het kader van een "sleutel-op-de-deur aankoop"?
De cheque is niet geldig bij aankoop van Viessmann materiaal in het kader van een "sleutel-op-de-deur aankoop". Het voordeel van de cheque zit verwerkt in de voorwaarden van een sleutel-op-de-deur aannemer. Zonder officiƫle factuur, specifiek met betrekking tot de verwarmingsinstallatie, van de installateur aan de particulier is het niet mogelijk een cheque te verzilveren.